"אל תתקשרו אליי" – איך להימנע מהפרה ומתשלום עיצומים כספיים?

מאגר "אל תתקשר אליי" נכנס לפעולה.

המאגר מאפשר הכנסת מספר הטלפון למאגר צרכנים ובכך למנוע ממספרי הטלפון קבלת לקבל שיחות שיווקיות.

בהתאם להוראות החוק, על המבצע שיחות שיווקיות לבצע בדיקה במאגר לפני ביצוע החיוג. אם בוצעה שיחה שיווקית למספר הכלול במאגר (החל מ- 1.1.23), מי שביצע את השיחה השיווקית עשוי להתחייב בעיצומים כספיים בשיעורים משתנים (25,610 ש"ח למי שאינו תאגיד ו- 46,080 ש"ח לתאגיד). הפרת הוראות החוק בעניין זה, אף עלולה לחשוף את המפר לאכיפה פרטית והגשת תביעות אזרחיות על ידי צרכנים.

התממשקות עם המאגר – הרשות להגנת הצרכן פירסמה הנחיות טכניות להתחברות עוסקים למאגר.

ניתן להירשם למאגר באמצעות הקישור הזה.

מאגר אל תתקשרו אליי הוכנס לחוק הגנת הצרכן, בהמשך לחוק הספאם וכחלק ממגמת המחוקק לצמצם הטרדות של צרכנים בפניות שיווקיות.

מה נדרש לוודא לפני פנייה שיווקית טלפנית ללקוח קיים? נדרשת הסכמה מתועדת בכתב של הלקוח, שתוקפה הוא לשנה.

מה אם הלקוח השאיר פרטי קשר לפנייה אליו? מותר לפנות ללקוח אבל חשוב שבקשת הלקוח לפנייה אליו תהיה מתועדת.

מה נדרשים לוודא המשתמשים בשירותי טלמרקטינג? שמי שמספק את השירות פועל על פי החוק, שאם לא כן, העיצום הכספי עשוי להיות מוטל גם על מזמין השירות.

עודכן: 25.12.2022

*האמור נכתב באופן כללי ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי פרטני הדרוש בכל מקרה ומקרה.

תמונה של אנשים מדברים בטלפון
קרדיט: מודל בינה מלאכותית AI - midjorney
דילוג לתוכן